ADS

Pages

Saturday 7 April 2012

@Sendayan

Pertengahan Mac lalu aku dan family ade jalan2 ke Sendayan..Untuk sesape yang xfamiliar dengan tempat ni, ianya bersebelahan Seremban 2,berhampiran dengan Labu,Nilai,Sepang dan lebih kurang 40min ke tol Sungai Besi kalau jalan smooth..Kami saja ke sana nak tengok perkembangan kat sana & nak tengok rumah2 contoh yang ada.
Area berhampiran roundabout
Kawasan disini baruje nak membangun dengan pelbagai pelan2 pembangunan yang telah dirancang. Antara yang telah dilaksanakan ialah projek pengeluaran kereta elektrik oleh syarikat Daihatsu, yang akan membina kilangnya di area Sendayan ni,namenye Tech Valley kalau x silap.Pangkalan TUDM juga akan dibina disini dan projek akan dimulakan dalam Jun ataupun Julai tahun ini.Dengar khabarnya harga rumah disini akan naik dengan cepat selepas Jun atau Julai tahun ni sebab banyak projek telah memulakan proses pembinaan.Dan antara yang telah 80% siap adalah bangunan Mahkamah Syariah di kawasan yang bakal menempatkan banyak kompleks baru kerajaan N Sembilan.Dan yang bestnya sebagai bonus bakal HQ baru Jabatan Meteorologi bakal didirikan berhampiran sini iaitu di mukim Labu yang berhampiran kuarters KLIA,harap2 jadi le,hehehe..kalau xjadi pn xpe,sebab kawasan disini bakal mempunyai kadar sewaan yang agak baik kerana adanya TUDM & International Nursing College serta beberapa institut pengajian lain yang dalam perancangan.

Oh hampir terlupa, kami datang pun saje2 nak tengok rumah contoh disini dan antaranya seperti di bawah ni...Nama taman baru ni Nusari Aman 2..

Rumah contoh Velonix corner lot ( mampu tgk aje,hehe ) kelihatan Harith di pintu pagar..=)


Rumah contoh diatas namenye Velonix.Teres 2 tingkat corner lot.Untuk intermediate unit saiznye 20x70 dan built up lebih kurang 2300sqft.Ni antara model latest kata si saleperson tu kat aku..minat tengok2 jela,hehe..

Intermediate unit


Velonia yang mula2 aku minat tapi dah sold out..

Kawasan ni menarik minat sebab hampir dengan banyak tempat...(sebab MET KLIA & bakal MET  HQ je sebenarnye,hehe) kalau minat bole beli, kalau x tunggu tempat lain lak....=)

3 comments: